• Bu modül, öğretmenliğin yanı sıra bir öğretim tasarımcısı rolünü üstlenmeniz gerektiğini düşünmenizi sağladı mı? Nasıl?
Baştan sona bir ünite planını en ince ayrıntılarına kadar hazırlayacağımız için bir öğretim tasarımcısı rolünü üstlendiğimizi söyleyebilirim. Sonuçta sadece konuyu nasıl anlatmamız gerektiğine odaklanmayacağız. Çoğunlukla öğrencilere düşen görevleri, yapmaları gerekenleri planlayıp onları projeleri konularında yönlendireceğiz. Bu da tasarım konusunda daha fazla yoğunlaşacağımızı göstermektedir.
• Projeler, öğrencilerimin öğrenme amaçlarına [öğretim programındaki kazanımlara] ulaşmaları ve 21. Yüzyıl Becerilerine sahip olmaları için nasıl yardımcı olabilir?
Projeler tamamıyla öğrencilerin kendi çalışmalarıyla ortaya koyacakları ürünlerdir. Dolayısıyla düşünmek, araştırma yapmak, problemlere çözüm bulmak gibi faaliyetleri yürütmeleri gerekir. Bu yüzden sorumluluk alabilme, grupla çalışabilme, problemleri çözebilme becerileri gelişecektir. Bu noktada sahip olmaları gereken becerileri onlara vereceğimiz projelerde uygun şekilde ortaya koymalıyız. Onların da uygulamalarını sağlamalıyız.
• Öğrencilerin daha kalıcı öğrenmesi için proje yaklaşımını nasıl kullanabilirim?
Kalıcı öğrenme bilindiği gibi yaparak ve yaşayarak öğrenmeyle sağlanır daha çok. Bu yüzden proje yaklaşımında da olabildiğince öğrencilerin kendi etkileşimleri sonucu bir ürün ortaya koymalarını sağlamalıyız. Onları etkinlikleri yapmaya teşvik etmeli ve gündelik hayatta bu bilgilerinden nasıl faydalanacaklarını fark ettirmeliyiz.
9 Şubat 2010 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder